Måndag den 2/4 bestämde jag mig för strikt diet tills Turkiet (29/4) för att gå ner mina sambo kilon och våga hoppa in i bikinin och känna mig nöjd med mig själv. 2 veckor av FAS-1 är avklarade. FAS-1 är den striktaste fasen där du utesluter i princip allt förutom protein och grönsaker. Dom första dagarna var riktigt jobbiga då jag ständigt var söt sugen. Nu efter 2 veckor har det släppt. Jag har totalt på denna tid gått ner 2,9 kilo. Fettmängden har minskat radikalt & muskelmassan står kvar på samma. Eftersom vi har lyx vågen hemma kan jag hålla koll på vad jag går ner och hur bmi/kroppsfett/muskelmassa ser ut. Ungefär såhär har min kost och motion sett ut dessa två veckor:

Mat:
Frukost - Omelett med tex bacon, räkor eller grönsaker. Samt en liten skål med yoghurt med frysta blåbär i.
Lunch - Omeletter, Kyckling & sallad, fisk & sallad eller kött & sallad.
Mellanmål - En näve naturella eller saltade nötter.
Middag - Fisk, Kyckling eller kött med sallad.
Dryck - Massor med vatten & te. Högst ett glas mjölk per dag.
Om jag blivit sugen på något på kvällen har jag tagit 2 rutor mörk choklad (minst 70% kakaohalt) till mitt kvälls té.


Motion:
Lågintensiv träning är det enda man får göra när man är i FAS-1. Så som träning har jag tagit promenader, ridit & tagit lättare pass på min crosstrainer.


Nästa vecka börjar jag FAS-2 där man börjar äta lite kolhydrater i form av bönor och dylikt. Då ska jag även få börja träna och hålla mig till FAS-2 tills jag nått min målvikt.

Det som är det bästa med allt det här är att jag faktiskt kunnat hålla mig till denna dieten. Har ätit en liten prinsesstårtbit på cirka 1cm i bredd när jag var bjuden på kalas (enda undantaget för att jag ska få fika) annars har jag inte rört någonting. Inte en enda liten godis under hela påsken eller en kaka på jobbet inte ens en kopp kaffe på jobbet och inte ens en enda av våra små choklad bitar på jobbet. Fyfan vad duktig jag är!

3 kommentarer

Therése

17 Apr 2012 21:26

Haha jag vet, att blogga kommer och går i vågor ;) Men nu back on track! Fan vad duktig du är Sara, you go girl :D fortsätt!

Jenny

18 Apr 2012 06:56

Härligt jobbat Sara! :)

Anja

18 Apr 2012 16:18

Superduktig!!! Skulle nog aldrig klara det sjalva for att vara arlig... kanske skulle ge det ett forsok nar man kommer hem?

Kommentera

Publiceras ej