Imorgon har två veckor gått av min diet och resultatet? -2,2 kilo hittils. Alltså fungerar detta utmärkt. Jag går inte ned för mycket i veckan och inte heller för lite. Sötsuget är helt borta och orken finns där hela tiden. Jämn blodsockernivå hela tiden vilket resulterar i att man är jämn i sin "pigghet" när jag äter "vanlig" mat och blodsockret åker upp och ner blir jag trött efter maten, pigg ett tag, trött igen osv. Men med LCHF håller jag en jämn balans hela dagen. Dom få gångerna jag känner mig trött är när det gått på tok för länge mellan måltiderna vilket det tyvärr tenderar att göra ibland då man inte alls är lika hungrig när man äter LCHF. Imorgon börjar alltså vecka tre och då lägger vi in lite hårdare träning (hittils har jag bara kört powerwalks). Ser fram emot det!
 
För er som är intresserade av att pröva på LCHF kan jag varmt rekommendera denna bok. Peppande, lätta recept och vecka för vecka meny och tips. Katrin skriver på ett rakt och ärligt sett som får mig och bli motiverad och inspirerad. Bästa "livsstils" boken jag läst.
 
Den här veckan har bjudit på förkylning (en rejäl en..), mensvärk, pms humör, ont i magen, massor med jobb och en lite lätt stressad Sara. LCHF har fungerat bra förutom att jag stundvis har haft rätt ont i magen. Vågen har stått stilla den här veckan och det beror säkerligen på: förkylning = lite träning & mens. Både några dagar före, under och efter mensen blir jag rätt svullen. Känns som att man bär runt på nått extra kilo vatten. Jag har iallafall hållt kosten stenhårt och provat ut lite nya recept. Mitt sötsug är äntligen helt borta. Det är sååå skönt! nu skulle jag inte överväga att fika eller äta något onyttigt även om det ställdes på bordet framför mig. Om vi bortser från kosten så har det inte hänt sådär jätte mycket. Jobbat massor, varit på Schwarzkopf visning igår och det var väldigt roligt och inspirerande. Jag har äntligen börjat förbereda mina strukturteckingar till Gesällen som faktiskt är snart. (OMG!)
Idag har jag varit ledig och dagen och imorse var vi iväg och tränade och efter det testade jag att göra LCHF plättar. Dom blev mer "matiga" än vanliga plättar och inte alls lika sött. Gott men om jag ska erkänna hela sanningen så saknade jag faktiskt vanlig sylt.
 
Recept:
3 ägg
3 msk creme fraise
2 msk fiberhusk
1 nypa salt
Rör ihop alla ingridinerser och stek sedan plättarna i smör.Jag kan rekommendera att köra med två stekpannor samtidigt då fiberhusk "sväller" ganska snabbt och gör att smeten fort blir väldigt tjock och svår att få ut i pannan. När den blev så tjock spädde jag ut den med lite vatten och det fungerade bra. Till plättarna serverade jag lättvispad grädde & varma blåbär.
Snabbt, ekelt, gott & mättande.