I Tisdags förra veckan började jag att äta enligt LCHF. I våras åt jag GI och det fungerade bra men efter att ha läst på en del känns det som att LCHF passar mig bättre och att jag tror mer på den här "dieten" långsiktigt.
 
"Skillnaden mellan LCHF och GI är att med LCHF äter man medvetet mat som inte höjer blodsockret nämnvärt alls, medan GI är mat som höjer blodsockret långsamt. Att äta LCHF-kost är för de som vill slippa blodsockersvängningar, ej gå hungrig, må bra och äta gott & viktminskning."
 
Förra veckan började både Tisdagen, Onsdagen & Torsdagen med ständig huvudvärk. Antar att detta kommer från avgifningen av socker. Jag har satsat på att dricka mängder med té och hålla stenhård fokus på maten. Efter 3 dagar släppte huvudvärken men sötsugen fanns fortfarande kvar. I Lördags drog jag på mig en förkylning som har resulterat i att jag legat och fortfarande ligger hemma så har tyvärr varit lite mer stilla än vad jag velat. Men så fort fökylningen har släppt ska jag sätta igång med PW igen. Satsar på att åka till gymmet och promenera innan jobbet cirka 3-4 dagar i veckan dom två första veckorna. Efter det ska jag börja springa igen.
 
Idag är jag alltså inne på min 6:e dag och sötsuget har börjat släppa samt all fokus och sug efter "dålig" mat. Samt en viktminskning på 1,6 kilo.
 

Kommentera

Publiceras ej