Igår kom vi fram till Arjeplog och Swillos trafikskola och gjorde oss lite hemmastadda, ja så gott som det går iallafall. Jag & Johan hade turen att få bo i en egen liten stuga istället för att dela rum med en massa andra körkorts hungriga elever. Betydligt mysigare och en mer plugg vänlig miljö. Vi fick även börja med körkorts pärmar i teori igår och fortsätta med dom i några dagar innan vi helt övergår till att plugga teorin på dator. Nu varvar man frågor i en pärm genom att söka upp fakta i körkortsboken. Idag som egentligen är dag 1 (fast man satte igång och plugga lite igår..) har vi hunnit med 4 körlektioner var = lära känna bilen, uppväxling, nedväxling & start i backe. Jag klarade start i backe galant alla tre försöken! så lite stolt får man väl vara såhär första dagen. Imorgon ska vi fortsätta med start i backen och även börja med backning i kurva - spännande! både jag och Johan är som två små nördar som tycker det här är jätte kul & intressant. Vi var och kollade upp priser för gym också men nja, vet inte riktigt vad man ska säga om det dom hade att erbjuda. 340:- kronor för 10 träningstillfällen med endast fria vikter + styrke gym. Passar med andra ord Johan väldigt bra men mig som vill träna kondition mindre bra. Fanns även ett gym med pass spinning, core osv. Men det kostade, hör och häpna.. 560:- för 10 träningstillfällen. Det är alltså dyrare än en hel månads träning på Luleås största och trendiga gym. Whats up with that? ett badhus gym i Arjeplog toppar med andra ord priserna och tyvärr är jag för snål för att betala det så nu kommer det att bli att springa ute för mig när Johan är på gymmet, spännande!

1 kommentarer

Anonym

30 Jan 2012 21:34

Det låter som att ni planerar att stanna där flera månader.

Kommentera

Publiceras ej